WPIS DO DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ
Przedsiębiorca, który odbiera odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest zobowiązany do uzyskania wpisu do działalności regulowanej w gminie, na terenie której zamierza świadczyć usługi. Wpisu do rejestru, oraz zmian w rejestrze na terenie miasta Włocławek dokonuje Prezydent Miasta Włocławek na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej powinien zawierać:
- firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy
- numer identyfikacji podatkowej (NIP)
- określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych
Do wniosku należy dołączyć dowód uiszczenia opłaty skarbowej oraz oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
Szczegółowe Informacje dotyczące wniosku
Wniosek o wykreślenie z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych
ZEZWOLENIE NA ŚWIADCZENIE USŁUG - NIECZYSTOŚCI CIEKŁE
Prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych wymaga uzyskania zezwolenia, które w drodze decyzji udziela Prezydent Miasta Włocławek.
Wniosek o udzielenie zezwolenia powinien zawierać:
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP)
- określenie przedmiotu i obszaru działalności
- określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem
- informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem
- proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności
- określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.
Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek za ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, dokument potwierdzający gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną, potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej.
Szczegółowe informacje dotyczące wniosku
SPRAWOZDAWCZOŚĆ
Zgodnie z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r., podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest zobowiązany do sporządzania oraz przekazania Prezydentowi Miasta rocznych sprawozdań za pośrednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (w terminie do dnia 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy).
Zgodnie z art. 9o ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r., podmiot prowadzący działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalniach ścieków i transportu nieczystości ciekłych jest zobowiązany do sporządzania oraz przekazania Prezydentowi Miasta kwartalnych sprawozdań (w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy).
Informacje dotyczące zawartości sprawozdań zawarte są w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.